keskiviikko 13. huhtikuuta 2016

Keikkapäivä ja vähän muutakin


Tänään on tullut juostua paikasta toiseen melkoisella vauhdilla. Näin keväisin kiire ei kuitenkaan ainakaan minua niin kovasti häiritse, kun aurinko antaa ihan uudenlaista voimaa tehdä asioita. Meillä oli tänään keikkapäivä ja mun oli tarkoituksena ottaa tänne kuvia päivän etenemisestä, mutta aikataulu oli niin tiukka, että ei paljon valokuvausta ehtinyt edes ajatella. 



Niinkuin jokainen päivä, myös tämä päivä alkoi mulla aamiaisella. Meillä alkoi koulu 8.30, joten heräsin seitsemältä. Tarkoituksena oli tehdä ainakin pohjameikki kotona, mutta en ymmärrä miten olen aamuisin niin hidas toimimaan (huom en esim. kuvaa aamupalaani joka aamu niinkuin tänään tein ;). Meikkihommat jäivät siis tänä aamuna tekemättä. Teen joka ilta smoothien valmiiksi jääkaappiin aamulle ja aamukiireissä (yleensä herään 30min ennen koulun alkua!) ehdin aina syödä aamupalan. Kun kyseessä oli keikkapäivä, niin söin myös hapankorppua juustolla ja lisäksi muutaman pähkinän. Vitamiinitkin kuuluvat jokapäiväiseen rutiiniini. Särkylääkkeet olivat tämän aamun ykkösjuttu, sillä jostain syystä heräsin inhottavasti jomottavaan päänsärkyyn.  





Koulu alkoi esiintymiskamojen roudauksella ja siitä saatiinkin kunnon punttitreeni samalla. Vitsit kun tanssimatot muuten ovat raskaita! Varsinkin, kun mulla nuha vielä kolkuttelee, niin aika pian alkoi tulla kuuma tanssimattojen kantopuuhissa. Pystytettiin esityspaikalle myös verhot. Verhojen pidikkeet ovat tietenkin hirmu raskaita rautaputkia. Onneksi monta tyyppiä oli paikalla, niin yhteistuumin saatiin kaikki kamat roudattua ajoissa. Oli tosi hyödyllistä, sillä opin tänään teippaamaan tanssimatot oikeaoppisesti. En ole koskaan aiemmin sitä tehnyt, niin kuuntelin korva tarkkana. Nyt osaan senkin homman. 

Roudauksen jälkeen ja vähän siinä lomassakin tehtiin nopeasti esitysmeikki- ja kampaus. Pienen yhteisen briiffauksen jälkeen lähdettiin lounaalle. Lounaan jälkeen heitettiin esityskamppeet niskaan ja aloitettiin lämmittely. Meillä oli päällä miesten puvunhousut, valkoinen paita ja vyötäröllä sellainen punottu vyö (kansallispuvuissa on ehkä sellaisia?). Esitettiin siis kansantanssin ja hiphopin sekoitus. Kansantanssissa meillä oli tanhukengät eli supikkaat ja hiphopissa taas jotkut värikkäät tennarit tai lenkkarit.

Tämä oli ensimmäinen kerta kun veimme tämän biisin lavalle. Mun mielestä se meni ihan mukavasti ja niin muutkin sanoivat. Ei ainakaan tapahtunut mitään suuria tai huomattavia mokia. Omalla kohdalla voisin sellaisen tavoitteen laittaa seuraavalle kerralle (meillä on seuraava keikka tasan viikon päästä), että säilyttäisin saman energian alusta loppuun asti. Jossakin vaiheessa sain itseni kiinni siitä, että kaikki paukut eivät olleet jatkuvasti käytössä. Keikan jälkeen purimme lavasteet ja roudasimme matot ja telineet takaisin omaan saliimme. 

                                       

Mä taktikoin päivällä lavameikkiä tehdessä sen verran, että tein meikistä aika arkisen. Ei siis mitään hurjia pakkeleita ja rajauksia. Tämä siis sen vuoksi, että  menin sovittelemaan asujani tulevaan muotinäytökseen perjantaille. Olen siis näytösmallina eräässä muotinäytöksessä. Koulun jälkeen tulin kotiin, kävin suihkussa ja söin pikaisesti. Kiittelin siinä vaiheessa kyllä sitä, että aamuinen meikki oli vielä hyvässä kunnossa, joten minun ei tarvinnut kuin ehostaa sitä vähän ja sitten pääsinkin jo lähtemään. Sain muuten tällä viikolla viimeinkin polkupyörän ja sillä pääsee keskustaan niin nopeasti. Asun n. 3km keskustasta ja jotenkin tuon matkan kävely oli alkanut tympimään kovasti. Olen kyllä niin kiitollinen tuosta pyörästä, että en tiedä miten päin sillä pyöräilisin. Miten niin arkinen asia voikaan tuntua välillä niin ihanalta ja luksukselta!


Muotinäytöksen asujen sovituksen jälkeen mulla oli sellainen olo, että kaipaan jotakin hemmottelua (hehe) joten mun suuntana oli Punnitse & Säästä. Tykkään kokeilla kaikkia uusia juttuja ja siksi tuo kauppa on yksi mun lemppareista. Tällä kertaa ostin maistettavaksi muutaman tuollaisen inkiväärikarkin. Olivat muuten tosi hyviä, jos inkivääristä tykkää. Suosittelen! Kuvan luomu päärynätee oli myös tarjouksessa muistaakseni 1,15e joten sellaisen nappasin myös mukaan. Voin myöntää, että oon  teen suurkuluttaja.


Keskustassa eksyin myös vaatekaupoille ja on hyvin paljon mahdollista, että mukaan tarttuivat nuo kuvan housut (heh). Ne ovat siis sellaiset vähän löysempää mallia ja laskeutuvaa ohutta puuvillamatskua. Siitä huolimatta ostin ne, vaikka olen tavallaan päättänyt jättää shoppailun joksikin aikaa. Tai ainakin pitää sen minimissä. Olen huomannut, että paras keino välttää shoppailuhoukutuksia olisi olla menemättä vaatekauppoihin. Silloin on autuaan tietämätön kaikista ihanista jutuista, mitä siellä on. Eivätpä nuo housut tosin ihan huonoin ostos olleet. Oon varma, että kevään tässä lämmetessä ja kesän tullessa tulen käyttämään niitä tosi paljon! 


Huomenna aamulla koulussa olisi luvassa bootcamp-tyylistä ulkotreeniä. Saas nähdä mitä mun flunssani siitä sanoo. Menen huomenna kakkosten tunnille vierailevaksi tähdeksi, sillä mun luokkalaiset treenaavat perjantaina olevaan Kittilän kevätsoittoon viime syksyn ohjelmistoa. Mä olen taas perjantaina päivästä lähtien kiinni muotinäytösjutuissa (kampaus ja meikki ovat jo päivällä), joten en ole Kittilään mukaan lähdössä. Lisäksi huomenna illalla treenataan catwalkin kävelyreitit. Pitää varata hyvät eväät mukaan, sillä jostain syystä mä aavistelen, että siitä tulee piiiitkä ilta...

Tässä oli vähän tällainen erilainen postaus tällä kertaa. Mitäs piditte? Onko kivaa vai ei kivaa, jos täällä blogissa vilahtelee muitakin juttuja kuin tanssiin liittyviä? Olisi kiva kuulla mielipiteitä :). 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti