lauantai 16. huhtikuuta 2016

Fashion runway

Kuten aiemmassa postauksessa kerroinkin jo, olin tänään mallinhommissa eräässä muotinäytöksessä. Näytös järjestettiin aivan upeassa Arctic Light hotellissa täällä Rovaniemellä. Päivä oli pitkä ja nyt uuvuttaa melkoisesti. Kerään tätä postausta kirjoittaessa samalla voimia, että jaksan lähteä meikin pesuun. Nyt kyse ei muuten ole mistään perusmeikistä, vaan pakkelia on naamassa monen viikon edestä.

Mulla oli aamupäivä koulusta vapaata, joten ehdin touhuta omiani kuten siivoilla ja sen semmoista. Tai oisin tietysti voinut lähteä koululle tekemään omaa treeniä, mutta tuntui paremmalta ajatukselta rauhoittua pari tuntia kotona ennen illan hälinää. Kävin koululla kuitenkin syömässä lounaan ja siitä lähes suoraan lähdinkin meikkiin ja hiustenlaittoon. Hiuksiin minulle tuli simppeli tiukasti taakse vedetty ponnari. Meikiksi tuli vahva pohjameikki varjostuksineen ja korostuksineen. Silmämeikkiä ei ollut ollenkaan, vaan ripsiin kiinnitettiin ainoastaan vahvat tekoripset. Huuliinkin laitettiin vain nude kiilto. Lookin kruunasi timantit, joita meille malleille laitettiin vähän eri tavalla hiuksiin, kasvoihin ja/tai selkään. Mulla timantteja oli vain kasvoissa.

Meikin ja hiusten jälkeen.

Ehostumisen jälkeen ehdin käydä nopeasti kotona syömässä ja vaihtamassa vaatteet vähän siistimpiin. Viiden maissa lähdin hotellille valmistautumaan illan näytökseen.

Meillä malleilla oli hyvä tovi aikaa valmistella vaatteet oikeaan järjestykseen ja tutustua toisiimme ennen seitsemältä alkavaa näytöstä. Meikkaajat tekivät myös huulimeikin pikaisesti ja ehostivat repsottavia hiuksia tai tekoripisiä. Mulle myös liimattiin timantit kasvoihin vasta tässä vaiheessa. Ja sitten ihan yllättäen näytös alkoikin ja olimme lavan takana odottamassa marssijärjestyksessä vuoroamme.

Backstage tunnelmia

Mua jännitti aluksi aikalailla, mutta nautin lavalla olemisesta kyllä tosi paljon! Oli muuten tosi hassu olo mennä lavalle tekemään jotakin muuta kuin tanssia.  Olin mukana yhteensä neljässä sisääntulossa. Kolme vaatteiden vaihtoa oli ihan ok, mutta yksi oli todella kiireinen. Sitä jännitin jonkin verran etukäteen, mutta ihan hyvin sekin sitten sujui. Meillä oli aika simppelit kävelyreitit eikä portaita ollut kuin muutama. Kävelyn aikana pysähdeltiin poseeraamaan usein ja yleisöön otettiin aktiivista kontaktia koko ajan. Se oli tosi kivaa ja oli mukava seurata yleisön reaktioita. Koroilla kävelykin sujui tosi hyvin, sillä lattia oli suurimmalta osin oikein hyvää materiaalia. Ainostaan catwalkin alkupäässä oli liukasta kivilattiaa, mutta en kokenut sitä häiritseväksi.




Hupsista meikkaajakin pääsi kuvaan...


Show meni ohi nopeasti ja jälkikäteen fiilis oli mahtava, kun adrenaliini jylläsi ja mieli oli iloinen. Hotellinjohtaja kutsui meidät mallit myös ystävällisesti näytöksen jälkeiseen coctail buffettiin ja voi vitsit, miten upeat tarjoilut siellä oli! Ainakin sen perustella voin suositella kyseistä hotellia kaikille. Olisin ottanut kyllä kuvan tarjoilupöydistä, jos mulla olisi ollut kamera mukana siinä vaiheessa. Harmittaa myös, kun en saanut kuvaa illan asusta. Mun vaatteet oli tällä kertaa nappivalinta, kun yleensä tuntuu että pukeutuu joko yli tai ali. Kiittelin kyllä itsäeni siitä, että päätin päivällä käydä kotona vaatteet vaihtamassa, sillä sen verran fiiniä porukkaa oli paikalla. Olisi voinut mun kollegepaita hieman kohauttaa tyylikästä muotinäytöskansaa ;).




Syömisen ja muutamien valokuvausten jälkeen me mallit poistuimme paikalta ja annoimme illan varsinaisten vieraiden jatkaa iltaa. Meininki vaikutti ainakin olevan katossa! Olipa huikea päivä kaikin puolin. Tälläistä voisi tehdä kyllä useamminkin. Tuntui lähes hassulta, että tämä oli olevinaan muka työtä ja tästä vielä maksettiin meille. Mulla tuli vähän sellainen olo että mun olisi pitänyt maksaa tästä kaikesta, sillä niin hienoja juttuja pääsi taas kokemaan.

Mutta nyt viimeinkin lähden meikinpoistoon. Väsynyt malli kiittää ja kuittaa! :)


Oletko sä koskaan tehnyt tai haluaisitko tehdä mallin töitä? 

5 kommenttia:

  1. Kuulostaa tosi kivalta :) Olisi kivä joskus kokeilla ihan kunnolla mallin töitä. Etenkin olisi kiva päästä catwalkille :D Olen ollut vaan kuvausmallina kaverini oppariin ja Jyväskylässä toimivaan merkkivaatevuokraamoon. Niitä kuvia näkee täältä: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.700279720015687.1073741829.336456359731360&type=3

    Oon vaa melko ujo ja piän itteeni ei niin sopivalta malliksi.
    Ootko muuten kuinka pitkä? Sä sovit ulkonäkös puolesta tosi hyvin malliksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo catwalkilla on kivaa, kun adrenaliini vaan jyllää! Oi säkin oot päässy tekee kivoja juttuja. Hienoja noi kuvatkin, oot niissä tosi kivasti! :)

      Voi kiitos paljon! Mäkään en tosin koe olevani kovinkaan malliks sopivaa tyyppiä :D. Hain vaan tuota työtä samalla kuin etsin kesätyötä ja jostain kumman syystä mut valittiin siihen! Oon luonnostaan tosi hoikka, niin ehkä se auttoi vähän. Oon joku 170cm, että aika lyhkänen mallinmittoihin verrattuna.

      Poista
  2. Mä lukioikäisenä pääsin mainosmallin kuvauksiin ja sain kuvat, mutta mun tuurilla toimisto oli just se huijaustoimisto, joka ensin lupaili kuun taivaalta, sitten alkoi uhkailu, kuvien hinta nousi koko ajan (lopulta piti maksaa lähemmäs neljäsataa) ja yhtäkkiä mut unohdettiin kokonaan. Eli semmoista. En tiedä onko tuo Clamos enää toiminnassa..?

    Mutta myöhemmin olen ollut hiusmallina useamman kerran ja harkitsin vähä aika sitten että olisin mennyt (taas) tänä keväänä, mutta mun tukka on mulle niin arka asia, etten kestäisi jos se pätkäistäisiin taas ihan jäätävän lyhyeksi ja värjättäisiin harmaaksi. Tosiaan eka hiusmallikeikka oli katastrofi, kun opiskelija teki värinpoiston blondattuun tukkaan, jolloin koko kuontalo kärähti ja se piti leikata ihan lyhyeksi ja värjätä harmaaksi.
    Hyi..!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, melkonen juttu tuo huijaus :S

      Mä oon kans joskus nähnyt noita hiusmalli-ilmoituksia... En oo ikinä vaan uskaltanut mennä, kun en tiedä mitä ne siellä hiuksille tekee. Kai ne kysyy kuitenkin lupaa ensin ennenkuin tekevät mitään radikaalia? Ja kuinka paljon siellä saa vaikuttaa siihen, että mitä tehdään ja mitä ei tehdä? Oi ei toi olis kyllä ihan painajainen, että hiukset menis pilalle...

      Poista
    2. Kyllä siellä kuunnellaan mitä ei saa tehdä, ja yleensä jako menee niin, että tehdään radikaalimpia ja ei-niin-radikaaleja juttuja, ja jos mallille sopii radikaalimpi juttu, niin sit ok. Kyllä jo alussa kerrotaan halutaanko värimalleja vai haetaanko myös leikkausmalleja, mutta ei ne tee susta kaljua kertomatta siitä ensin :D Ja kyllä sieltä voi lähteä poiskin jos siltä tuntuu :)

      Poista