sunnuntai 27. toukokuuta 2012

Kesä!




Viimeinen balettitunti oli torstaina. Oli aika sanoa haikeat hyvästit balettikavereiden kanssa ja minun balettiopettajanikin ihan herkistyi! Tuntuu niiiiiiin surulliselta lähteä. Mutta toisaalta se kertoo siitä, että vaihto-oppilaana viettämäni aika on ollut onnistunut niin baletin kuin muidenkin juttujen osalta. En mennyt tunneille enää tänään. Meillä oli niin hauska päivä kavereiden kanssa, että päätin lintsata viimeisiltä ei RAD -tunneiltani eli tältä taidekeskuksen jatkotason aikuisbalettitunnilta. Olisihan sillekin opettajalle ja muille tunnilla oleville tyypeille ollut mukavaa sanoa hyvästit (varsinkaan, kun he eivät tienneet milloin lähden), mutta ajattelin lähettää opettajalle vielä sähköpostia ja kiittää häntä tunneista. Hän sentään antoi minun käydä niillä täysin ilmaitteeksi ja oli muuten eri hyvä opettaja.

Mieli on aika haikea, mutta onneksi kuitenkin helpottaa tieto siitä, että N-Y-T alkoi kesäloma!

Kuva weheartit

4 kommenttia:

  1. Voisitko vastata muutamaan kysymykseen jotka pyörii mielessäni kun luen postauksiasi?

    -Kuinka vanha olet?
    -Kauanko olet tanssinut?
    -Kuinka vanhana aloitit tanssin?
    -Onko sinulla muita blogeja?
    -Mikä on balettikoulusi?
    -Minkä lainen balettikoulusi on(onko jotain sääntöjä yms.)?
    -mitä vinkkejä/ohjeita antaisit balettia aloittavalle?

    Meidän balettikoulussamme on tiukat säännöt. Kuten että hiukset täytyy aina olla balettinutturalla, joka on hyvin hankala vääntää hiuksiini. Ja pukukoodi on myös toosi tarkka.
    Sinun blogisi on todella kiehtova ja olen jäänyt hieman koukkuun.....

    VastaaPoista
  2. Moikka anonyymi!

    Tosi kiva, kun laitoit kommenttia :)

    Noita kysymyksiä on aiemminkin minulta kyselty, mutta en niihin kaikkiin ole vastannut - tykkään kirjoitella näitä tekstejä enemmän anonyymina. Voi olla, että myöhemmin kerron enemmän juttuja itsestäni, mutta nyt ainakin näin!

    Aloitin baletin siis neljä vuotiaana ja silloin tanssin neljä vuotta. Jouduin kuitenkin lopettamaan, kun mun vanhemmat eivät pystyneet mua tunneille enää viemään ja vaihdon baletin voimisteluun, jota harrastin joitakin vuosia.
    Nyt mä alotin baletin uudelleen yks ja puoli vuotta sitten uudella innolla myöhäsessä teini-iässä ja se on ollut aivan mahtavaa! Eli siis jos kaikki vuodet lasketaan yhteen, niin balettia olen elämässäni tanssinut noin viisi ja puoli vuotta.

    Balettikouluanikaan en ole tänne, harmi kyllä, kertonut. Ehkä senkin saatan kertoa joskus lähitulevaisuudessa! Tykkään mun tanssikoulusta kyllä tosi paljon. Se on aika suurehko ja opettajat ovat tosi osaavia. Ja on tosi kivaa, että tuntivaihtoehtoja on tosi paljon, niin että kaikille löytyy varmasti omatasoinen tunti. Sääntöjä on ainakin ne perusjutut, että karkkia ja purkkaa ei saa tunnilla syödä, koruja ei saa käyttää, hiukset on oltava kiinni ja tunneille on pukeuduttava niiden pukukoodin mukaan. Toisilla tunneilla ollaan tarkempia kuin toisilla eli riippuu opettajastakin. Teidän tanssikoulun säännöt kuulostaa kyllä aika tiukoilta!

    Mä en tiedä, mitä ohjeita baletin aloittaville antaisin, kun käytännössä sellanen oon itekin, mutta sellanen tuli mieleen, että tunneilla kannattaa yrittää aina keskittyä niin hyvin kuin pystyy ja ajatuksen kanssa miettiä niitä korjauksia, mitä opettaja antaa. Lisäksi kannattaa kuunnella, mitä korjauksia opettaja antaa muille ja ottaa niistä myös itse opiks. Kotona sarjojen miettiminen tai jopa paperille kirjottaminen auttaa myös ihan tosi paljon. Yks tärkeä juttu on myös itsevarmuus, että siis oikeasti päättää että kyllä mäkin osaan. Itsensä vähättely ei nimittäin auta yhtään mitään! Niin ja sitten täytyy vaan tehdä paljon töitä tanssin eteen ja tietty nauttia siitä.

    Muita blogeja mulla ei oo. Oon ajatellut keskittyä nyt ainakin vain tähän yhteen:).

    Voi kiitos paljon, mukava että jaksat lukea näitä tekstejä!

    Kuinka kauan sä oot tanssinut balettia? :)

    VastaaPoista
  3. Olen tanssinut yhteensä 11 vuotta josta balettia on ollut 7 vuotta ja loput 4 voutta hip hoppia ja latinoa.Tanssin aloitin 2-vuotiaana satubaletissa. Eli olen 13 vuotias tanssin rakastaja! Minäkin harrastin pienenä lopetin ja vanhenpana taas aloitin uudestaan baletin. Nyt kun miettii niin olen tanssitunneilla käynyt melkein koko elämäni! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, oot käyny tosi pitkään jo tunneilla. Oot varmasti jo tosi hyvä! Keep dancing :)

      Poista