perjantai 5. elokuuta 2011

"Satubalettia!"


Kesän aikana olen usempaan otteeseen ollut hoitamassa kolmea alle kouluikäistä pikkuprinsessaa. Tyttöjen juttuja kuunnellessa huomasin, että sana baletti vilahtelee melkein joka lauseessa. Kysäisin sitten, mitenkäs tytöt ovat niin innostuneita baletista ja selvisikin, että vanhin sisaruksista tanssii satubalettia jo toista vuotta ja on puheillaan innostanut myös nuoremmat samasta harrastuksesta. Olisittepa nähneet, miten suurta ihalua sain osakseni, kun kerroin myös itse tanssivani balettia! Tytöt kiikuttivat näytille aivan ylisuloisia vaaleanpunaisia tutuja, tossuja ja balettibarbeja. Niillä sitten on tullut yhdessä leikittyä melkein kyllästymiseen asti. Leikki kulkee lähinnä niin, että minä olen balettiope ja minulla on kolme pientä balettioppilasta.  Tosin oppilaat eivät niin harjoittelemisesta piittaa, vaan hauskinta näyttää olevan balettivaatteiden käyttäminen;). Mutta mikäs siinä. Aivan supersuloisiahan ne puvut ovatkin! Huvittavaa on, että itselläni tuntuu olevan leikkiessä aivan yhtä hauskaa  kuin pienillä balleriinoillakin. Olen jo kauan haaveillut pääseväni joskus opettamaan  satubalettia lapsille.Tämä leikkimielinen balettiopena oleminen on sen takia ollut aivan unelmien täyttymys. Enpä  olisi lastenhoitajaksi hakiessani uskonut pääseväni tekemään balettiopen hommia koko kesäksi, mutta ilmeisesti kaikki on mahdollista! ;)                                                                              


Molemmat kuvat ovat googlesta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti